Somatické koučování

Co je to somatické koučování?

Somatické koučování se opírá o koučovací strukturu a o intuitivní inteligenci těla.

Bere v potaz klientovo prožívání na tělesné a emocionální úrovni. Jde o unikátní spojení, které dává koučovacím technikám komplexnost a ještě větší sílu.

Někdy je cesta přes hlavu prostě zavřená. Potřebujeme se na věc podívat jinak, přestat se snažit primárně řešení “vymyslet”, ale využít všechny zdroje: Tělo, prožívání, emoce. 

Tím, že Somatické koučování zahrnuje tělo jako důležitou veličinu, umožňuje vytvářet komplexnější prostor pro změnu a transformaci.

Koučování s terapeutickým přesahem

Zpracování emocí se věnujeme v rámci koučovacího rámce, které má terapeutický přesah. Využíváme hlubší techniky, které vycházejí  z relaxace a ivizualizace.

Výstupem je kromě jiného i větší porozumění sobě samému a vlastním potřebám.

Co čekat od koučovací konverzace?

Vy přinášíte téma, s kterým chcete pracovat. Můžeme se zaměřit jak na profesní, tak osobní oblasti.

Na úvodním setkání si vyzkoušíte, zda vám budu „sedět“, definujeme cíl koučování a téma, vyjasníme způsob práce. A pokud se rozhodnete pokračovat, domluvíme se na počtu setkání, intenzitě, formě.

Co je z vaší strany potřeba?

V rámci koučovací konverzace si věci zvědomujete a plánujete své další postupy. Takže je třeba určitá připravenost ke změně, sebereflexe, chuť se posouvat kupředu a realizovat akční kroky.

Kolik sezení si domluvíme?

Nečekejme zásadní změnu za tři sezení. 6 až 12 setkání už je dobrý prostor.

O čem koučování rozhodně není a co nečekejte:

Udělování rad, mentorování, expertní pohledy na vaše téma. Naopak – připravte na práci na sobě – a to jak v rámci koučovacích konverzací, tak mezi nimi.

Jak a kde setkání probíhají?

Osobně nebo on-line. Forma je různá – můžeme sedět a mluvit, můžu vás pozvat do aktivity.

Standardy koučování 

Koučovací konverzace v somatickém koučování stojí na pevných základech koučovacích standardů ICF – International Coaching Federation.

Pracuji pod supervizí.

Řídím se etickým kodexem ICF a dodržuji mlčenlivost.

Práce s týmy a vzdělávání

Zážitek je nejlepší metoda učení

HRA je skvělá. Je to život nanečisto. Ať už jde o role play při nácviku obtížného rozhovoru – třeba při dávání zpětné vazby kolegovi, o skupinové aktivity nebo řešení úkolů, zážitek prochází tělem a myslí.
Pak přichází na řadu reflexe a s ní spojené „aha“ momenty.

A přenos do praxe, který je zásadní, aby se skutečné změny udály. Základem je trénink dovedností, podložený teoretickým rámcem.

Účastníci jsou v tréninku neustále vtaženi do akce. Poměr tréninku a teorie je zhruba 80:20.

Cílem programů obecně je rozvoj lidí, podpora firemní kultury a nebo stabilita týmů. Ať už jde o komplexní rozvojové koncepce, tak o samostatné tréninky.

 

Jak si můžete představit spolupráci v praxi?

Jak probíhá spolupráce v oblasti vzdělávání?

Rozvojové projekty probíhají po důkladné analýze vaší situace, požadavků a potřeb a jsou vytvářeny na míru s využitím výstupů z psychodiagnostické části. Můžeme spolu designovat jak komplexní rozvojové koncepce, tak i samostatné tréninky.

Co účastníci zažijí?

Klíčem k úspěchu je především vlastní prožitek a učení se ze zkušenosti. Jde o trénink praktických dovedností, které jsou podloženy teoretickým rámcem. Poměr tréninku a teorie je cca 80:20.

Obsah tréninků se vztahuje ke konkrétní praxi a pracovnímu kontextu účastníků, tak, aby je mohli okamžitě použít.

Oblasti a témata

Často se věnujeme leadershipu a týmové práci, s čímž jsou propojené další komunikační oblast. Ať už je to řešení konfliktů, vyjednávání, situační vedení lidí, nastavení zpětné vazby v rámci týmu.
Dostáváme se i k individuálním tématům jako je sebeřízení a work/life balance.

Třešničkou na dortu jsou tréninky improvizace v komunikaci, odbourávání trémy v preentacích a jiné „hravé“ kurzy, kde se trénují konkrétní dovednosti. 

Pro lepší představu o konkrétních realizovaných projektech se mrkněte na vybrané spolupráce v samostatné sekci pod referencemi.